Ülemaailmselt juhib programmi Foundation
for Environmental Education (FEE) ja Eestis koordineerib selle tegevusi Tartu
loodusmaja.
Kompostimise seminar õpetajatele. Foto: Tartu Loodusmaja |
Programm on eriline, sest tegevusse kaasatakse kõik õppeasutuse pere liikmed – lasteaialapsed, õpilased, õpetajad, kooli ja lasteaia personal kuni lastevanemateni välja.
Programmil on kolm alustala: 7 sammust koosnev tegevusjuhis, 12 teemat ning edukat programmis osalemist tõendav keskkonnamärgis “Roheline lipp”. Rohelise lipu pälvivad õppeasutused, kes on väga edukalt järginud programmi 7-sammulist strateegiat ja kes jälgivad seatud keskkonnahoidlikke põhimõtteid nii õppetöös, maja haldamisel kui ka kogu asutuse tegevuse korraldamisel. Rohelipp antakse õppeasutusele kaheks aastaks koos kohustusega esitada vahearuanne oma õppeaasta tegevustest.
Võrgustiku liikmetele vahendatakse ja
luuakse erinevaid õppematerjale, kohalikke ja rahvusvahelisi kampaaniaid,
võistlusi ja konkursse ning tähistatakse erinevate algatustega rahvusvahelisi
täht- ja teemapäevi. Õpetajatele toimuvad sügisest kevadeni Rohelise kooli
võrgustiku seminarid, mis pakuvad nii toetust kui ka inspiratsiooni ja mille
käigus külastatakse teisi õppeasutusi. Aasta suursündmuseks on juunis toimuv
aastakonverents ja rohelippude jagamise tseremoonia.
Miks liituda Rohelise Kooli programmiga?
Luunja
Lasteaed Midrimaa otsustas õppejuht Lia Raati sõnul võrgustikuga
liituda, kuna lasteaed kujundas juba varasemalt lastes keskkonnahoidlikku
mõtteviisi ja programmi eesmärgid tundusid sellega ühtivat. Samuti kuuluti
tervist edendavate lasteaedade võrgustikku, siis sobis läbi toidu teema ka
Rohelise kooliga kokku.
Lasteaias hinnatakse õpetajatele
toetuseks pakutavaid erinevaid seminare ja kogemusvahetust, väga palju on neid
toetanud erinevad teemapäevad. Õpikeskkond on rikastunud õppekäikude ja
-programmidega ning valdkonna ekspertide kaasamise näol.
Süsteemsem lähenemine
on andnud tulemusi - mõeldakse varem läbi, mida ja kuidas oleks vaja teha. Ka
lasteaia juhil on tänu programmile kindel suund ja fookus, mida hoida,
tegevuskava toetavad tööriistad ja võimalus lasteaia kuvandit positiivsemalt
kujundada. Lia Raat võtab kokku: “Lasteaiad, kes sisimas tunnevad, et
keskkonnahoidlikkus on juba täna ja oli eile nende mõtteviis - koos tegutsemine
on igal juhul parem, kui üksi toimetada.”
Laupa
Põhikooli Rohelise kooli eestvedaja Anneli Paasi ja kooli direktor Kaarel
Aluoja otsustasid õppeasutusena Rohelise kooli võrgustikuga liituda,
kuna Laupa Põhikool asub looduslikult väga mitmekülgses kohas ning seda taheti
paremini õppetöös ära kasutada.
Laupa Põhikool saab lipu. Foto: Tartu Loodusmaja |
Laupa Põhikoolile aitab võrgustiku
liikmeks olemine kaasa tegevuste mõtestatumale tegemisele. Keskendutakse kindlatele
teemadele, mille koolipere on välja valinud. Väga hea on nende sõnul kasutada
Rohelise kooli lehel olevaid materjale ning inspireerivad on ka õpetajatele
pakutavad seminarid. Koolijuhi seisukohalt ei suuda väike kool osa võtta
kõigist haridusasutustele pakutavatest programmidest ja võrgustikest. Laupa
kooli jaoks osutus Roheline kool just selleks sobilikuks liikumiseks, mis välja
valiti. Võrgustikus osalemine toob palju toredaid tutvusi ja tekitab
ühtekuuluvustunde. Samuti on Laupa kooli tegevused Rohelise koolina leidnud
tihti meediakajastust ning olles valla üldhariduskoolidest ainus, kes kannab
rohelist lippu, inspireerib see ka teisi kohalikke haridusasutusi.
Kes on oodatud programmiga liituma?
Programmiga “Roheline kool” on oodatud
liituma nii lasteaiad, üldhariduskoolid kui ka huvikoolid. Eestis on Rohelise
kooli liikmeid üle 180 õppeasutuse, üle maailma on võrgustikus 72 riiki.
Programmiga liitumiseks tuleb leppida ühiselt õppeasutuse sees kokku, kes
hakkab õppeasutuses protsessi eest vedama ehk kellest saab keskkonnatöörühma
juht. Peale sisuga tutvumist tuleb saata liitumisavaldus koordinaatorile.
Programmis osalemine on sümboolse tasuga.
Vaata Rohelise kooli programmi tutvustusvideot siin.
Rohelise kooli koduleht
Loe ka Huvitava Kooli blogi, kus Tallinna Kuristiku Gümnaasium jagab oma roheliseks kasvamise lugu.
Eeva Kirsipuu-Vadi, Rohelise Kooli programmi Eesti koordinaator
Liina Vakrööm, Tartu Loodusmaja kommunikatsioonispetsialist
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar