Kriisiolukord. Sellisel kujul lahvatanud kriisiks ei osanud küll keegi valmis olla. Aga, mobiliseerisime endid ruttu. Pidasime õpetajatega viimase hetke kriisikoosoleku –„ 2+2“-st polnud sel hetkel kellelgi aimugi, kuulasime ära peaministri avalduse ning läksime laiali valmistuma distantsõppeks. Nagu ikka, teoreetikuid oli palju, praktikuid kahjuks mitte ühtegi. Õnneks on meie koolil tänu koolipidajale head digivahendid ja heas mõttes digipöörane õppealajuhataja Ulvi.
Tuleb tunnistada, et meie õpetajad suhtuvad kaasaegsetesse õppemeetoditesse positiivselt, kuid digivahendite kasutamine lähtub meie koolis siiski põhimõttest, nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik. Võib olla on see seletatav sellega, et enamus meie õpetajatest kuulub nn riskigruppi, ehk vanusesse 50+. Seetõttu on üsna loomulik, et kriisi alguses oli olukord kergelt komplitseeritud. Õppealajuhataja jagas poole ööni telefoni teel juhiseid nii lastele, vanematele, õpetajatele kui direktorile.
Äratus! Zoomi tund! Pildil: Kadri-Liis Kolk Foto autor: Kalmer Saar |
Õnneks olid õpetajad läbinud vahetult enne kriisi ka Opiqu koolituse. Paljud said sellest keskkonnast abi. Samuti kasutasid õpetajad teisi varem kasutusel olnud
õpikeskkondi. Tuli arvestada õpilaste hariduslike eripäradega, kohandada end
ümber ja kasutada neid kanaleid, mida õpilane juba varem suhtlemiseks kasutas. Õpilastel oli ka alguses põnev, kuid ajapikku hakkavad nad väsima.
Mida me sellest kriisist õppisime?
Tuleb tõtt
tunnistada, et vaja on arendada
digipädevusi nii õpetajatel kui õpilastel. Distantsõpe soosib igati
projektõpet ja lõimingut, samas eeldab
see suuremat koostööd. Suuremat rõhku tuleks panna õppima õpetamisele, ehk
õpioskustele. Need õpilased, kelle õpioskused on head, on ka iseseisvalt
õppides edukamad ja motiveeritumad. Samuti
jätab soovida osade õpilaste funktsionaalne lugemisoskus - õpilased ei saa aru ülesande tööjuhendist või ei vaevu seda korralikult läbi lugema.
On lapsi, kellele antud õppimise viis sobib isegi paremini.
Vähem on stressi ja teiste õpilastega võrdlemist. Samas on õpilasi, kes vajavad
pidevat õpetaja kõrvalolekut, nõustamist ja julgustamist. Väga oluline on kooli
ja kodu vaheline koostöö ja usaldus. Lapsed
ja vanemad on öelnud, et videotunde võiks olla rohkem, eriti neid kus õpetaja
seletaks lahti uusi teemasid. Vanemad
on valdavalt lastele toeks, kuid ka neil
on oma töö, mis vajab tegemist ning on peresid, kus koolilapsi mitu ning koormus on suur. Paraku on koormus kriisiolukorras suurem nii lastel, vanematel kui ka õpetajatel. Praeguseks on muidugi õpilased rohkem tüdinenud, mitte niivõrd õppimisest, kui sellest, et nad ei saa koos olla teiste õpilastega, ei saa
koos mängida ning suhelda. See tekitab stressi ja tülpimust.
Meie oma koolis peame zoomi
vahendusel edasi kõiki koosolekuid, jagame infot. Arutame klasside
kaupa õppeedukust ning klassijuhatajated saavad probleemide tekkimisel võtta koheselt ühendust peredega. Lahendame ka tehnilisi probleeme, samuti on lahenduse leidnud arvutitega seotud mured. On positiivne, et õpetaja ei ole jäetud
eriolukorras üksi, vaid tal on võimalus
jagada oma rõõme ja muresid kolleegidega ning arutada aktuaalseid teemasid. Oleme seda meelt, et antud kriis on meid pigem liitnud, nii kogukonda
kui kooliperet. Nii et koos oleme me tunduvalt tugevamad kui igaüks eraldi.
Muhu Põhikooli õpetajate tähelepanekud pani
kirja koolidirektor Andres Anton. Tänud õpetaja Riin Jürgensonile ja õppealajuhataja Ulvi
Kipperile, kes artikli valmimisele kaasa aitasid!
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar