Räpina Ühisgümnaasium ja Räpina Aianduskool korraldasid aprilli alguses gümnasistidele matemaatikapäeva "Elu(s) matemaatika(s)". Päeval osalenud Põlva Ühisgümnaasiumi õpetaja Viivi Ansi ning õpilased Maarja Villako, Mirjam Sarnit, Mihkel Sabre, Leiki Lahtvee ja Egert Oidermaa panid kirja oma muljed põnevast matemaatikaõppimisest.
Aprillikuu 10. päeval oodati Põlvamaa gümnasiste Räpina Aianduskooli matemaatikaalasele võistlusele. Kui tavaliselt on õpetajal vajadus õpilasi „moosida“ ja rõhuda missioonitundele, siis seekord oleks vist õnnestunud koolist mitu võistkonda välja saata, sest uudne üritus tõotas põnevust.
Nii asusimegi hommikul aegsasti õppejuht Sireti kindlal juhtimisel Räpina poole teele. Kohale jõudsime esimestena. Preemiaks saime privaatekskursiooni värskelt renoveeritud Räpina Aianduskoolis. Kool on tõesti kaasaegne ja aeg-ajalt (näiteks arvutiklassis, kus aianduskoolile kohaselt õunapildiga arvutid) puges vargsi pähe mõte: „Kui ka meil oleks…“ Õnnestus piiluda ka mõnesse klassiruumi, kus parajasti tund käimas. Ühes ruumis sobitas meie kooli vilistlane, tulevane florist, kauneid õisi pruudikimpu, teises konstrueerisid maastikukujundajad aiaplaane, kolmandas meisterdasid tekstiiliõpilased lapitekke. Kõikjal jäi mulje, et inimesed tunnevad rõõmu ja rahulolu sellest, mis neil parajasti käsil on.
Oleksime hea meelega rohkemgi uudistanud, aga teiste koolide viieliikmelised võistkonnad – Kanepi Gümnaasiumist, Räpina Ühisgümnaasiumist, Räpina Aianduskoolist – olid kohale jõudnud. Üritus võis alata. Avasõnad ütles aianduskooli direktor Heino Luiga.
Seejärel hakkas vägesid juhatama Räpina Aianduskooli üldharidusainete metoodilise komisjoni juht Irmen Nagelmaa, kes alustuseks andis noortele esialgu keerulisena tunduva ülesande reastuda elatud päevade arvu järgi. Seejärel tuli viieks lugeda. Nagu nõiavitsa väel olid moodustunud neljaliikmelised segavõistkonnad, kelle esimeseks ülesandeks peale tutvumist sai tiimile nime mõtlemine. Seejärel said tiimid juhised, kuhu minna, mida teha, ja võistlus oligi alanud.
Juhised olid aga tavapäratud: „Välju hoonest ja hoia vasakule. Liigu maja eest 64 m. Pööra vasakule (sirgnurk -125°) ja liigu edasi 26 m. Pööra vasakule 35° ja liigu edasi 27 300 mm.“ Ja nii edasi. Aeg-ajalt tuletati meelde, et liikuda tuleb jalakäijatele mõeldud rajal ja sõidutee tuleb ületada ettevaatlikult. (Võistlustuhinas gümnasistidele kahtlemata oluline meenutus!)
Juhiseid järgides pidid võistlejad üles leidma Räpina olulised asutused-ettevõtted: paberivabriku, haigla, gümnaasiumi, aianduskooli, muuseumi. Igas paigas tuli lahendada elulisi matemaatikaülesandeid, mis hõlmasid näiteks loodust säästvat paberi valmistamist, välirestorani pinkide otstarbekat kaubikusse paigutamist, bruto-/netopalga arvutamist, seebi valmistamiseks vajalike komponentide õige koguse leidmist, Põlvamaa elanike arvu analüüsimist. Ülesanded olid tõesti huvitavad!
Samal ajal kui õpilased matemaatikat ellu rakendasid, puhkasid õpetajad roheluses – aianduskooli kasvuhoonetes –, imetlesid esimesi kevadõisi ja tutvusid uusimate agrotehniliste võtetega.
Pärast maitsvat lõunat Räpina Aianduskooli sööklas said nii õpilased kui õpetajad jälgida Tartu Treffneri kooli kuulsa õpilasfirma Kolm Põrsakest põnevat teadusetendust. Hämmastav, kui palju huvitavaid katseid saab korraldada tavaliste koduste vahenditega, kui on teadmisi, oskusi ja ettevõtlikkust!
Ja siis oligi kokkuvõtete tegemise aeg. Võitjaks tuli võistkond Ruutjuurijad, kuhu kuulusid Mirjam, Leiki, Alo ja Kristian. Tähelepanuväärne on, et neil jäi maksimumskoorist puudu vaid üksainus punkt. Kingitusi ja tänusõnu jagus võistlejatele, õpetajatele, korraldajatele ja abilistele. Tegelikult olid osalejad seda nägu, et nad on kõik võitnud. Sõlmitud oli uusi tutvusi, nähtud põnevaid paiku, saadud uusi kogemusi.
Üritus oli hästi planeeritud, põnev ning meeldejääv. Nii koolis kui ka teistes asutustes, kuhu mängu käigus sattusime, oli vastuvõtt igati meeldiv ja väga sõbralik. Täname meie giidi Ulvi Mustmaad, ettevõtmise korraldajaid Räpina Aianduskoolist ja Räpina Ühisgümnaasiumist.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar