Novembris toimunud Huvitava Kooli sügiskonverentsil "Pädevuspõhine õpe - miks ja kuidas?", esinesid teiste seas ka Natia Jokhadze Gruusia Haridus- ja Teadusministeeriumist ning Erja Vitikka Soome Kooliametist. Küsisime neilt, milliseid mõtteid konverents tekitas.
Konverentsi saab järelvaadata ning ettekannetega ja Joonmeedia visuaalse kokkuvõttega tutvuda Tartu Ülikooli haridusuuringute ning õppekava arenduse keskuse veebis.
Natia Jokhadze, Gruusia Haridus- ja Teadusministeeriumi riiklike õppekavade osakonna juhataja:
Konverents andis mulle väga hea võimaluse kohtuda Eesti
kolleegide ja õpetajatega. Et Gruusia ja Eesti haridussüsteemil on sarnane
ajalugu, huvitas mind väga, kuhu olete praeguseks jõudnud. Eesti kolleegid
töötavad pingsalt selle nimel, et jõuda iga lapseni, toetada nende arengut ja
kohanemist. Konverents oli üks selle suure töö väljundeid: võimalus mõelda 21.
sajandi pädevuste üle, tutvuda teiste riikide kogemustega, arutada probleeme.
Ma olen kindel, et sellistel üritustel on positiivne mõju mitte üksnes kohalike
haridustöötajate, vaid ka välisosalejate jaoks.
Eesti haridus on juba praegu väga edukas. Ma soovin, et
jätkaksite samas vaimus ja loodan, et minu kodumaa jõuab lähitulevikus samuti
nende riikide hulka, kes võivad oma haridussüsteemi üle uhkust tunda.
Erja Vitikka, Soome Kooliameti nõunik:
Novembris Tallinnas toimunud konverents oli huvitav ja
osalemist väärt. See pakkus hea võimaluse jagada teiega Soome õppekavareformi
peamisi ideid. Minu jaoks oli väga huvitav kuulda Eestis käimasolevatest
üldpädevuste hindamise ja arendamise uuringutest. Pädevuste määratlused on eri
riikides üsna sarnased, aga täpsemalt vaadates selgub, et pädevuste mõistmise
ja liigitamise viisides on ka erinevusi. Üksteise erinevustest on meil palju
õppida.
Lisaks oli mul väga huvitav jälgida osalejate küsimusi ja
kommentaare. Minu arvates andis konverents pädevuste arendamisest mitmekülgse ja
uuringutel põhineva ülevaate. Aitäh teile, et kutsusite, ning loodetavasti meie
koostöö jätkub!
Fotod Tanel Rannalalt, Joonmeedia visuaalsest kokkuvõttest
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar