Haapsalu
Põhikooli arendusjuht Kristi Karm kirjutab, kuidas nemad on oma kooli huvitavaks muutnud - õppeaineid lõiminud ning sidunud
õppetööd igapäevaeluga.
Aasta-aastalt püüame järjest enam oma koolis sisse viia
teistmoodi õppimist, rakendada laua taga õpitut igapäevatoimetustes, tuues neid
kooliellu väljaspool klassiruumi. Loovus, koostöö, ettevõtlikkus, planeerimisoskus,
suhtlemisoskus … on need, mida meie noored vajavad igapäevaselt järjest enam.
Oskus olla ise, julgeda mõelda, avastada, küsida ja uurida, seda me peame oma
õpilastes toetama ja arendama igapäevase õppimise kõrval.
Läbi koostegemise ja tegutsemise anname me noortele võimaluse iseennast tundma
õppida ja arendada ning teada saada, mis on see, mis neid huvitab ja millises
suunas liikuda. Soovime anda neile tunde, et koos teha on huvitav!
Haapsalu Põhikool on ühest küljest noor, kolmandat aastat tegutsev
kool. Teisalt aga oleme oma järjepidevuse saanud Haapsalu Gümnaasiumist ja
Haapsalu Wiedemanni Gümnaasiumist, mis koolireformiga üheks kooliks muudeti.
Igal aastal on koolipere ja ka kogu linna haridusinimesed
järjest enam otsinud võimalusi, kuidas elavdada koolielu, tuua kooli erinevaid
tegevusi ja koondada ühtsemaks kogukonda, lõimida õppeaineid ja siduda õppetöö
tegevusi igapäevase eluga.
Sel õppeaastal oleme nii õpetajate kui ka noortega koos
planeerinud juba päris mitu sündmust, mis elavdavad meie kooli igapäevast
tegevust.
Septembris tervitasid
kogu kooli 1.–5. klassi õpilased sügist. Just täpselt sügise saabumise päeval
viibiti põnevate tegevuste käigus klassiruumist väljast - õues. Vaadeldi
loodust linna erinevates parkides ja Paralepa metsas. Tutvuti sügiseste
tegevustega talus, kus kasvatatakse juurvilja ja loomi, läbiti retk Salajõe
karstialal saladusliku jõe jälgedes. Päeva planeerisid ja tegevused sooritasid enamasti paralleelklassid ühiselt.
Kokku sai üks vahva päev, õppides tundma loodust just looduses, mitte ainult
raamatust.
Üks meie traditsioonilisi sündmusi on
Haapsalu Gümnaasiumilt päranduseks saadud koostegemise üritus kadrilaat. See sündmus,
mis toimub igal aastal novembri lõpus. Sellel päeval loovad, meisterdavad ja
kauplevad noored koos klassijuhataja ja vanematega. Siin on võimalus õpilastel
rakendada kõiki koolitunnist saadud teadmisi ja oskusi, kuidas ühiselt
planeerida, mida müüa; kas soetada müüdav kaup või see ise valmistada; kuidas
kujundada ostjat kutsuv müügilett ja kuidas teha müügitööd; kes on need,
kellega koostööd teha (klassikaaslased, õpetajad, lapsevanemad, linna erinevad
ärid) jne.
Eks aeg-ajalt on tunda, et mõtted on
otsas ja jaksu ei ole. Kuid kui sündmus käes, siis on tegemise rõõm suur ning
kokku saab üks vägev ettevõtmine.
Sel sügisel sai taas jälle kogetud, et ka õpetajad võivad
ühiselt midagi ägedat korda saata. Nimelt toimus detsembri alguses meie maja
suuremate õppijate playback show. Kuna meil on palju noori, siis korraldame oma
üritust kahes osas: 6.–9. klassid I poolaastal ja 1.–5.
klassid II
poolaastal. Nii kui kadrilaat läbi sai, hakkas majas hoopis teistmoodi
askeldamine. Oli tunda, et suuri ruume on majas liiga vähe. Vajadusel lükati
aga klassides lauad kokku ja tehti proove seal. Kõlas eelmise sajandi muusika
ning noored harjutasid videotest kopeeritud liikumist.
Ühel teisipäeval kogunes õpetajate tuppa salamisi punt
õpetajaid, kaasas veidrad riidehilbud ja värvipudelid. Ühiselt sahistades ja
itsitades pandi riidesse, meigiti näod, tehti soengud, õpiti laulusõnu ning
tegevus võiski alata. Ka õpetajatel oli kavas playback´il etteastega üles astuda.
Seekord aga filmilinal. Video võeti linti meie koolis sees ja selle ümbruses.
Osaleda said kõik soovijad. Lavastajaks meie oma huvijuht Siim ning operaatoritöö
ja montaaž informaatikaõpetaja Mardilt. Kokku sai üks suur tegemise rõõm nimega
„Punkivad õpsid” . Selles oli rõõm osaleda.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar