Mida inimesed konverentsilt kaasa võtsid:
Iga õpilane on oma kooli nägu 😊 / Väljakutse on lapsevanemate kaasamine protsessi 👪 / EESKUJU 💛 / “Õpetaja kui tark sõber!” / Me ei pea toonitama, et õpilased on õnnetud! / Huvi aine vastu kasvab ka kooliväliselt (nt huviring)!***
Õpilaste kaasamine on oluline ja et see reaalselt jõuaks ka õpetajani ja et nende arvamusi ka päriselt kuulatakse.***
rohkem liikumist ja positiivsed suhted ka keerulistes olukordades.
***
õpilaste toetamine ja mõistminekooli kuuluvustundele tähelepanu pööramine***
Diametraalne dualism vs kontsentriline dualism!
Akvaariumi sisu vaatamine!Kaasamine kui emotsionaalne tugi!Eelarvamus on psühholoogiline reaalsus, selleks tuleb valmis olla.***Ärevust hindamise suhtes ei saa tulla kui õpilane saab aru, et olukord on tema kontrolli all, mitte õpetaja.Õpilane peaks õpihuvi mõtestama oma heaolu kaudu! Õnnelik olemeine sõltub sinust endast.
***
Liiga palju õppetööd toimub loenguvormis - hakkame ise vähendama. Koolikulturiuuringusse võtta sisse ka lapsevanemad ja nende tugi muutujana
***
KAASA, TOETA JA NAERATA!😀***
Hoiame olemasolevat ja toimivat süsteemi.Ärme eksperimenteeri ilmaasjata kui süsteem toimib.
***
1. Et lapsevanem ja laps oleksid tihedalt kooliga seotud.2. Õpetaja annaks konstruktiivselt õpilasele tagasisidet.
3. Õpilase valikuvabadus - kuidas ma õpin, milliste meetoditega.
***
1. Usaldagem õpilase arvamust ja kuulakem tema häält- kuidas saaks näiteks õpilaseesindust efektiivsemalt kaasata2. "Ainuke töö, mida sa pead terve elu tegema on inimeseks olemine "- kuidas kool toetab inimeseks kasvamist?
3. Kuidas toetada noort õpetajat? Mis hetkel kaob õpetajal/õpilasel motivatsioon? Mida mina saan teha, et mu noored kolleegid tunneks rohkem tuge?
4. Suhted koolis- kuidas neid arendada ja toetada?💓***
tund on huvitav, kui õpetaja entusiastlik; omavaheline suhtlus võiks toimuda ka kooliväliselt; koolikeskkonna kõik osalised on olulised
Mõned head praktikad võiks kool lasteaialt üle võtta: hea koostöö lastevanematega, laste terviseedendamine ja liikumisõpetus, läbi mängu ja nädalateema õppeprotsessi rikastamine, tegevused/ülesanded läbi viia erinevates kohtades (meie vallas: klassiruum, raamatukogu, avatud aatrium/saal, siseõu, park, järveäärne ala, mets, aleviku kergtee, erinevad asutused...jne)
VastaKustuta