Koolikultuuri on tarvis muuta ning seda tuleb teha koolide ja
kogukonna koostöös, tõdesid eile Jõhvi Gümnaasiumis Huvitava Kooli
mõttekojas osalenud ligi 60 Ida-Virumaa lapsevanemat, koolide ja
omavalitsuste esindajat, ettevõtjat ja hariduse sõpra.
Ida-Virumaa Huvitava Kooli mõttekoda arutas, mis on olulisimad
lahendamist vajavad ülesanded maakonna hariduselus, jagas huvirühmade
vastutuse ning leppis kokku lähiaastate tegevustes piirkonna koolide ja
hariduse huvitavaks muutmiseks.
Näiteks leiti, et kui praegu seisneb hoolekogu töö kahetsusväärselt
sageli formaalses dokumentide kinnitamises, siis tulevikus peaks
hoolekogudel olema koolide arengus suurem ja sisulisem roll. Kooli ja
kogukonna vahelise koostöö toetamiseks pakuti välja regulaarseid koolide
avatud uste päevi, ühisüritusi ning koolitusi lapsevanematele, et
tagada vanemate parem informeeritus muutustest hariduselus ja suurem
kogukonnatunne. Samuti koostöö kokkuleppe sõlmimist kooli ja
lapsevanemate vahel vastastikuste ootuste ja ühiste väärtuste selgeks
fikseerimiseks jpm.
Samuti pidas mõttekoda oluliseks koolijuhi rolli muutuste esile
kutsumisel – näiteks saab kooli töökorralduse ja motivatsioonisüsteemi
kaudu soodustada õpetajate vahelist koostööd ja eri õppeainete
lõimingut. See aga vähendaks nii õpilaste kui õpetajate koormust ning
aitaks seeläbi kaasa õpirõõmu suurenemisele.
Mõttekojas osalenud haridus- ja teadusminister Jevgeni Ossinovski
ütles, et koolisüsteem ei ole käinud kaasas ühiskondlike muutustega.
„Tööturul vajatakse tänapäeval inimesi, kes on ettevõtlikud, valmis
leidma pikaajalisi lahendusi üha uutele probleemidele ja teevad hästi
meeskonnatööd. Koolis on meil aga vigu karistav hindamissüsteem, mis
annab õpilastele signaali, et eksimine on igal juhul halb. Õppeülesanded
on enamasti lühiajalised ja ühe õige vastusega. Grupitöö asemel on
individuaalne õpe, kus igaüks võitleb iseenda eest. Kui tahame kujundada
noortes tänapäevaseid hoiakuid ja oskusi, peavad kooli õpetamisvõtted
muutuma,“ rõhutas Jevgeni Ossinovski.
Huvitava Kooli algatuse koordinaatori Pille Libliku sõnul aitavad
arutelud, kus võimalikult paljud hariduse sõbrad saavad esitada
teemakohaseid seisukohti ja arvamusi, jõuda suurema rahuloluni kooli ja
haridusega. „Ministeerium toetab regulatsioonide kaudu vajalikke
muutusi, kuid igale üksikule koolile sobivad lahendused tuleb leida ja
ellu viia kohaliku kogukonna tasandil. Seega loodan, et järgmise sammuna
viib iga Ida-Virumaa kogukond oma koolis läbi sarnased mõttekojad, et
juba konkreetselt edasises tegevuskavas kokku leppida“ ütles Pille
Liblik.
Tegemist oli Ida-Virumaa teise Huvitava Kooli mõttekojaga. Möödunud
novembris toimunud esimeses mõttekojas toodi esile asjaolud, mille
poolest Ida-Virumaa koolid juba on huvitavad ning omanäolised ja
missugused on probleemid, mida on võimalik lahendada kohalikul tasandil.
Regionaalsete Huvitava Kooli mõttekodade eesmärk on
innustada koole, lapsevanemaid, ettevõtjaid ja teisi hariduse toetajaid
ning sõpru koostööle huvitava kooli nimel. Tänaseks on lisaks Ida-Virumaale toimunud mõttekojad Valgamaal ja
Lääne-Virumaal. Järgmised regionaalsed mõttekojad toimuvad Jõgevamaal ja
Viljandimaal.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar