3. jaanuaril kogunenud Huvitava Kooli mõttekojas vastati sellele
küsimusele nii:
Huvitavas koolis tahavad nii õpetajad kui õpilased
hommikul kooli minna ja pärast kooli koju minna.
Huvitavast koolist ei lange õpilased välja.
Huvitavas koolis on talendid üles leitud ja
välja arendatud.
Huvitav kool ühendab tugevat kogukonda, mille
tulemusel on kogukonnast vähem lahkujaid.
Õppimist ja õpetamist huvitavas koolis kirjeldati järgnevalt:
- Õppimises ja õpetamises on esikohal pinge
ja pingutus, põnevus ja õpihuvi, positiivne tagasiside, õpilase ja õpetaja
eduelamus ja õnnelikkus, huumor, õppe elulisus, eakohasus, stabiilsus ning
koostöö- ja karjääriplaneerimise
oskuste kujundamine.
- Õppimine on seostatud eluga ja ained
omavahel lõimitud.
- Õppeprotsess lähtub õpilaste huvidest,
vajadustest ja individuaalsetest võimetest.
- Õpilane on kaasatud õpiprotsessi
kujundamisse vastavalt võimetele igas kooliastmes.
- Õppekeskkond toetab elus hakkamasaamist ja
õpilastele pakutakse tööriistad nüüdisaegses maailmas hakkamasaamiseks.
- Kool kujundab akadeemilised teadmised, mis
ei tähenda kõigi õpilaste viimist ülikooli.
- Õpetajal on kandev roll, ta on
motiveeritud, hästi ettevalmistatud, oma tööst huvitatud, pühendunud ja
teisi innustav.
- Huvitavas koolis on huvitav nii õpilasel kui õpetajal.
Oluliseks peeti kooli avatust erinevatele huvigruppidele ja
kogukonnale: leiti, et huvitav kool töötab ühtse eesmärgi saavutamise nimel,
kaasates igapäevaselt kogukonda ja erinevaid huvigruppe. Ühiselt tõdeti, et
huvitav kool aitab kaasa Eesti elu kestlikkusele.
Kas sinule tuttav kool on huvitav?
Kas sinule tuttav kool on huvitav?
www.joonmeedia.ee |
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar