Anneli Jõgioja. Foto: koolielu.ee |
Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumi õpetaja Anneli Jõgioja kirjutab koolide koostööst, mis sai võimalikuks tänu Huvitava Kooli ja Innove projektikonkursile "Üldõpetus ja ainetevaheline lõiming kooli õppekava rakendamisel".
Tartu Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasiumil
lõppes ühisprojekt Viljandi Gümnaasiumiga, mille käigus kohtuti kolleegidega
nii Tartus kui ka Viljandis, jagati
kogemusi ja põnevaid mõtteid, kuidas toetada õpilaste üld- ja
valdkonnapädevuste kujunemist ning motiveeritust.
Uuenenud koolikorraldus sunnib õpetajaid loobuma
aegunud rollimudelitest ning pakkuma õppijale aktiivsemat tegevust kui loengu
kuulamine ja lünktestide täitmine. Et õpilase arengut terviklikumalt toetada,
leida parim seos teooria ja igapäevaelu vahel, on mõnikord kasulik panna
kolleegidega pead kokku ning jagada oma kogemust.
Tartu
Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium on sellel õppeaastal tegevust alustanud
kool, mis on seadnud endale eesmärgiks rajada õpikeskkond, mida iseloomustavad
avatus, loovus ja intellektuaalset pingutust soosiv õpe ning mitmekesiste
valikute pakkumine. Eeskujuks on võetud algatuse Huvitav Kool põhimõtted ja uue
koolikäsituse seisukohad. Ühisprojekt kolmandat aastat tegutseva Viljandi
Gümnaasiumiga saigi alguse soovist õppida nende kogemusest, panna alus
koostööle.
20. veebruaril käisid Kristjan Jaak Petersoni
Gümnaasiumi õpetajad uudistamas Viljandi Gümnaasiumi, tartlastega liitusid ka
kolleegid Jõgeva Gümnaasiumist. Külalistele tutvustati uudseid
haridustehnoloogilisi rakendusi, ainevaldkondlikke hindamismeetodeid ja
ainekavade lõimingut õppesuundade näitel. 17. aprillil toimus kohtumine Tartus,
teemadeks olid õppekorralduse nüüdisajastamine,
motivatsioonimehhanismid ja metoodiliste kogemuste kasutamine koostöös. Tehti
tööd rühmades ja toimus ka elav arutelu. Rühmatööde
tulemusena leiti, et uuenduste juures on
tähtsaim õpetajatevaheline koostöö, hea praktika jagamine ja üksteiselt
õppimine. Ainult nii jõuame aineõpetuselt üle minna pädevuste kujundamisele.
Koolidevahelise koostöö arendamist toetavad SA
Innove ja Huvitav Kool, kes kuulutasid 2014. aasta sügisel välja konkursi „Üldõpetus ja
ainetevaheline lõiming kooli õppekava rakendamisel“. Agaramad koolid nägidki
selles head võimalust kohtuda kolleegidega kaugemalt, võtta neilt eeskuju ja
teha oma tööd aina paremini.
Enim mõjutab hariduse kvaliteeti õpetajate pädevus ja
motiveeritus. Õpetajalt oodatakse palju ja see nõuab ka enda pidevat muutumist,
arengut. Oluliseks märksõnaks koolielus on saanud lõiming, mille kaudu püütakse
seostada erinevaid teadmisi, oskusi ning õppemeetodeid nii, et õppijal püsiks
motivatsioon ja aktiivsus, et tahe oleks enne kui sundimine.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar